Geef je hart ruim baan
Maak het verschil voor anderen.

Coördinator planning & control

Welkom bij de Sociale Dienst Drechtsteden, een van de grootste sociale diensten van Nederland met ruimte voor jouw initiatief en jouw innovatieve ideeën.

Waar kom je te werken?

Ons doel is helder: we streven naar een zelfstandig en volwaardig bestaan voor alle inwoners van de Drechtsteden.

Bij de Sociale Dienst Drechtsteden zijn we ambitieus in onze doelstellingen, creatief en vooral passievol. Mensgericht werken, samenwerken en vernieuwen zitten in ons DNA. Dit maakt ons een van de meest complete en innovatieve organisaties van Nederland. Terwijl anderen nog praten en wachten, hebben wij al actie ondernomen. Dit is geen doel op zich, maar het resultaat van onze proactieve houding.

We zijn een hechte club mensen met een gezonde dosis lef en een gedeelde passie voor het sociaal domein. We gaan steeds voor het goede. En gaat het fout, dan proberen we het opnieuw. Hier kun je de volledige en dus de beste versie van jezelf zijn.

Wat houdt de functie in?

Als coördinator P&C zet je jouw tanden in de P&C-cyclus van de organisatie en coördineer je het werk van de 10 collega’s in het team P&C. Hiervoor voer je lichte p-taken met ondersteuning van de personeelscoördinator. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je collega’s, bespreekt met hen de voortgang en de planning. Daarnaast ben je betrokken en je hebt  oog voor de ontwikkeling van je team en de individuele medewerkers.

Je beheert de begroting, de jaarplanning, de tussentijdse rapportages, de realisatie en de budgetbewaking tijdens de hele cyclus. Stukken die hiervoor bestuurlijk nodig zijn maak je op, samen met je collega bij beleid. Je adviseert je collega’s op inhoud en helpt hen verder met de actuele vraagstukken. 

Daarnaast ben je bekend met het reilen en zeilen van de financiën binnen de gemeenten en de BBV-systematiek, je hebt kennis van de regels rondom VPB, BTW en kent alle spelregels. Je pakt met gemak complexe dossiers aan. Als coördinator van het team P&C zorg je, dat de planning wordt gehaald en eenheid in financiële informatie ontstaat. 

Binnen onze organisatie ben je een professional op het gebied van P&C,  ontwikkel je het vak Finance, planning & control door en durf je met nieuwe, creatieve ideeën te komen die de organisatie echt verder helpen. Daarbij heb je een scherp oog voor het bredere belang en adviseer je de opgavemanager pro actief over kansen, risico’s en dilemma’s.

Wat neem je mee?

We laten ons heel graag verrassen en denken qua kennis en ervaring aan het volgende:

  • Een afgeronde hbo-opleiding (bijvoorbeeld bedrijfskunde of economie);
  • Ruime, relevante werkervaring;
  • Kennis van het sociaal domein en (gemeentelijke) financiën, waaronder de BBV-systematiek, VPB en BTW;
  • Ervaring met de planning & control cyclus van gemeenschappelijke regelingen en gemeenten.

Je bent sterk in plannen, organiseren en innoveren. Met lef en jouw proactieve aanpak denk én schakel je snel. Je bent (omgevings)sensitief en kan goed schakelen met zowel de uitvoering als de mensen in bedrijfsvoering en overziet verbanden in processen snel. Je hebt goede communicatieve vaardigheden, weet te verbinden met je collega’s, durft hen aan te spreken, hen verder te helpen en adviseert op een hoog niveau.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden je een uitdagende baan met een maximaal salaris van € 6.777,- (schaal 12, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. De functie wordt op dit moment opnieuw gewaardeerd. Het gaat om een fulltime dienstverband van 36 uur per week voor de duur van een jaar en bij goed functioneren wordt dit natuurlijk omgezet naar een vast contract. 

Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt kiezen om dit te laten uitbetalen, vakantie uren te kopen of fiscaal vriendelijk een fiets aan te schaffen.

Belangstelling?

Wil je een maatschappelijk relevante job en een verschil maken voor onze samenleving? Solliciteer direct online. Voor meer informatie over de procedure, de organisatie en vragen over de functie kun je contact opnemen met Josina van Wingerden, opgavemanager bedrijfsvoering, via 06 41687811.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Benieuwd hoe jij als financiële professional impact kan maken bij één van de publieke dienstverleners in de Smart Delta Drechtsteden? Vind hier al onze financiële vacatures en bekijk de ervaringen van onze collega’s!

Deel deze vacature:

Logo_SDD