Geef je hart ruim baan
Maak het verschil voor anderen.

Consulent Sociaal Domein Ontwikkelen naar werk Specialisatie Begeleiding

Als coördinerend senior beleidsmedewerker zet je je tanden in inhoudelijk complexe, opgave-overstijgende dossiers en coördineer je het werk van het beleidsteam. Hier krijg je veel autonomie, werk je in een inspirerend team, en kun je rekenen op sterke ondersteuning.

Welkom bij de Sociale Dienst Drechtsteden, een van de grootste sociale diensten van Nederland met ruimte voor jouw initiatief en jouw innovatieve ideeën. Bij ons kun je alles integraal aanpakken en echt een verschil maken voor onze inwoners.

Waar kom je te werken?

Je wordt onderdeel van de opgave Ontwikkelen naar Werk binnen de Gemeenschappelijke Regeling Sociaal (GR Sociaal), een organisatie die diensten verleent aan zeven gemeenten in de Drechtsteden. De GR Sociaal streeft ernaar om inwoners in staat te stellen om zelfstandig en volwaardig deel te nemen aan de samenleving, met vijf belangrijke doelen als leidraad: het versterken van bestaanszekerheid, het bevorderen van ontwikkeling naar werk, het verbeteren van dienstverlening, het bieden van ondersteuning en het optimaliseren van de bedrijfsvoering. Onze organisatie legt de nadruk op innovatie en samenwerking met partners. In de komende jaren is het onze ambitie om onze dienstverlening en organisatie verder te professionaliseren. Onze kernwaarden, waaronder het centraal stellen van mensen, samenwerking en vernieuwing, zijn essentieel om onze visie en doelstellingen te verwezenlijken.

Binnen de opgave Ontwikkelen naar Werk kom je te werken bij het Werkgeversservicepunt van Baanbrekend Drechtsteden.

Wat houdt de functie in?

Binnen onze opgave om onze visie te realiseren, “Iedereen verdient een zelfstandig en volwaardig bestaan,” zoeken we een Consulent Sociaal Domein-Ontwikkelen naar Werk met de specialisatie begeleiding. (On)betaald werk draagt veel bij aan het bevorderen van een zelfstandig en volwaardig bestaan. Daarom zetten we ons in om onze kandidaten, waar mogelijk, te ondersteunen bij hun ontwikkeling naar (on)betaalde arbeid. We blijven ons inzetten, samen met onze partners waaronder Drechtwerk, totdat we een passende oplossing vinden en streven daarbij, indien mogelijk, naar blijvende integratie in het arbeidsproces. 

Werkgeverservicepunt Baanbrekend Drechtsteden is onderdeel van de Sociale Dienst Drechtsteden en plaatst kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt bij verschillende werkgevers. Als consulent begeleiding voer je de regie over het traject van deze kandidaten en ondersteun je de kandidaat vanaf het moment dat zij beginnen bij een werkgever, met als doel het realiseren van een duurzame plaatsing. Je begeleidt het traject  na de plaatsing met  intensieve (job)coaching gedurende de eerste 6 weken, stel je vast wat de begeleidingsbehoefte van de klant is en zet indien nodig extra instrumenten in, zoals jobcoaching. Vervolgens bewaak je de kwaliteit van de ingezette instrumenten en verricht interventies indien nodig. Daarbij zorg je voor juiste doorverwijzing naar instanties of ketenpartners, onderhoud contact met het netwerk van de kandidaat of zorgt dat de kandidaat in contact komt met de juiste afdeling/collega binnen de Sociale Dienst. Je beheert de relatie met de werkgever en adviseert je hem bij de begeleiding van de kandidaat en ondersteunt hem bij het gebruik van instrumenten als loonkostensubsidie.

Wat neem je mee?

ij bent standvastig, creatief, en flexibel binnen de kaders en je weet draagvlak te creëren. Jouw communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend en je kunt goed plannen, organiseren, coachen en je bent klantgericht. Organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, analytisch en probleemoplossend vermogen behoren tot jouw vaardigheden, net als het omgaan met onwenselijk gedrag en conflicthantering.

Daarnaast beschik jij over een:

  • Een relevante afgeronde HBO opleiding. Het is een pre als dit is aangevuld met een erkende coaching opleiding;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in re-integratie trajecten en trajectbegeleiding;
  • Kennis van de sociale kaart;
  • Kennis van de Participatiewet is een pre;
  • Je hebt affiniteit met klanten met een psychische-, verstandelijke- of sociale beperking;
  • Je hebt ervaring met het benaderen van werkgevers op het gebied van arbeidsmarkt;
  • Je beschikt over goed ontwikkelde adviesvaardigheden, gesprektechnieken en werkt methodisch;
  • Verantwoordelijk voor het invoeren van administratieve processen;
  • Je bent in staat om werkplekken aan te passen aan de mogelijkheden van de kandidaten;
  • Rijbewijs B.

Wat bieden wij jou?

We bieden je een kans om mee te bouwen aan de ontwikkeling naar werk voor de kwetsbare groep inwoners in onze samenleving. De functie is voor 32-36 uur per week, werkdagen worden in overleg afgestemd.

De functie is ingeschaald op maximaal € 4.752,00 (schaal 9, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.

Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, laptop, telefoon verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er o.a. voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.

Belangstelling?

Je kunt direct online solliciteren! Als je meer wilt weten over deze functie, neem dan contact op met Saskia Korevaar, waarnemend afdelingshoofd WSP Baanbrekend Drechtsteden via 06-20609746. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team Werving en Selectie via 078 – 770 8030.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Deel deze vacature:

Logo_SDD