Projectleider Serviceteam Externe Bewindvoering
Jouw integrale blik op bestaanszekerheid binnen het sociaal domein is goud waard.
Je bent bevlogen en hebt aantoonbare affiniteit met onze visie binnen het Sociaal Domein: iedereen een zelfstandig en volwaardig bestaan. Onze klanten hebben recht op ambtelijk vakmanschap en jij ziet het als je missie om daaraan bij te dragen.
Waar kom je te werken?
Je gaat aan de slag bij de Sociale Dienst Drechtsteden, een van de grootste sociale diensten in Nederland met 480 professionals. Hier pakken we alles integraal aan en zijn we over de volle breedte actief. We hebben een groot maatschappelijk hart, zijn oplossingsgericht en vernieuwend. Als het moet steken we boven het maaiveld uit. Met onorthodoxe oplossingen.
We werken in een gedreven sfeer, passievol voor het sociaal domein, warm en betrokken. We hechten waarde aan nauwe banden en hebben oog voor elkaar. Je krijgt bij ons nieuwe energie en ruimte voor frisse ideeën.
Je komt te werken binnen de opgave bestaanszekerheid versterken en rapporteert aan het afdelingshoofd Dordrecht. Je werkt binnen de opgave samen met collega senioren voor de 6 afdelingen van bestaanszekerheid.
Wat ga je doen?
De Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) werkt actief aan het versterken van bestaanszekerheid voor kwetsbare inwoners van de regio. Onderdeel van de bestuurlijke opdracht “Een toekomstbestendig sociaal domein” is het formeren van een serviceteam externe bewindvoering (1 FTE projectleider en 2 FTE consulenten sociaal domein).
Het doel van dit serviceteam is: het bieden van kwalitatieve en passende financiële ondersteuning aan inwoners met schuldenproblemen, het bevorderen van gebruik van alle beschikbare (minima) regelingen, een snelle doorleiding naar schuldhulpverlening en het bevorderen van de samenwerking met beschermingsbewindvoerders. Door middel van een verbindende en klantgerichte aanpak kunnen we problematische schulden beter beheersen en maatschappelijke kosten besparen.
Als Projectleider in het Serviceteam Externe Bewindvoering werk je binnen de opgave Bestaanszekerheid Versterken. Je speelt een belangrijke rol in het ondersteunen van kwetsbare inwoners door het verbeteren van onze dienstverlening op het gebied van schuldenbewind. Dit doe je door efficiënte processen te ontwerpen, de samenwerking met verschillende interne en externe partners te optimaliseren, en nauwkeurig toezicht te houden op de voortgang en kwaliteit van het bewind.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Coördineren van de werkzaamheden binnen het Serviceteam Externe Bewindvoering en ervoor zorgen dat alle betrokken partijen goed samenwerken.
- Bijdragen aan de implementatie van het serviceteam en het optimaliseren van processen binnen het domein van beschermingsbewind en schuldhulpverlening.
- Versterken van de samenwerking met de Rechtspraak en externe bewindvoerders en deze afspraken verankeren in een convenant.
- Adviseren van de rechtbank over de passendheid van schuldenbewind en inzetten op alternatieven voor inkomensbeheer.
- Bewaken van de tijdige doorstroom van schuldenbewinden naar schuldhulpverleningstrajecten.
- Monitoren van de kwaliteit van het beschermingsbewind en de dienstverlening vanuit het serviceteam om effectiviteit en kostenefficiëntie te waarborgen.
- Actief bijdragen aan de realisatie van een daling in de kosten voor bijzondere bijstand en het bevorderen van zelfredzaamheid bij onze inwoners.
Wat neem je mee?
- HBO denk- en werk niveau;
- Actuele kennis van en ervaring met Schuldenbewind , de Participatiewet, Schuldhulpverlening en het sociaal domein is een pré.
- Minimaal 2 jaar ervaring met projectmatig werken en het leiden van projecten binnen het vakgebied;
- Ervaring in het toepassen van motiverende gesprekstechnieken en de principes van stress-sensitieve dienstverlening;
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om samen te werken met verschillende interne en externe partijen.
Wat bieden wij jou?
We bieden je een kans om mee te bouwen aan bestaanszekerheid voor de kwetsbare groep inwoners in onze samenleving. Je krijgt maximaal € 5.247,- (schaal 10, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. De opdracht is voor 32-36 uur per week, werkdagen worden in overleg afgestemd.
De functie is voor een periode van maximaal 2 jaar. Na afloop van deze twee jaar kunnen wij geen garantie bieden op een dienstverband.
Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, laptop, telefoon verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er o.a. voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.
Solliciteren of meer weten?
Als je meer wilt weten over deze functie, neem dan contact op met Peggy Geerlings, afdelingshoofd Dordrecht via 06-18683109 of Danielle Jansen, afdelingshoofd Alblasserwaard via 06-36499138.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team Werving en Selectie via 078 – 770 8030